Facebook

Er du klar til at komme i gang med din betalte markedsføring på Facebook og Instagram? For at hjælpe dig bedst muligt i gang, har vi optaget en række videoer til dig, hvor du får en simpel gennemgang af alt fra opsætning af Business Manageren til, hvordan du laver målgrupper og annoncer på Facebook og Instagram.

Nederst har vi samlet en lille litteraturliste, og “udtryksliste”, som du kan dykke ned i, hvis der er noget, du gerne vil vide mere om.

Annoncering på Facebook & Instagram

Introduktion til annonceadministrator

I denne video gennemgår vi, hvordan du finder annonceadministratoren i din business manager, og hvad business administratoren består af. Og så går vi i gang med at oprette den første del af en annonce og gennemgår de forskellige formål, som din annonce kan have.

Annoncesæt 

I denne video gør vi annoncesættet klar og gennemgår, hvordan du sætter budget og målgrupper op i annonceadministratoren.

Annonceopsætning

Her kan du se, hvordan du sætter billeder, tekster og andet indhold ind i din annonce.

Opsætning business manager

Opsæt Business manager / suite i Facebook

Her får du en hurtig guide til, hvordan du opretter din egen business manager / suite. Det er utrolig nemt, og det eneste, du skal have klar inden er et login til din Facebook profil.

Opret side, annonceadministrator og pixel

I denne video gennemgår vi, hvordan Business Manageren / Facebook Suite fungerer i praksis, og hvor du gør hvad.
Der er mange dele at holde styr på, og derfor får du her en introduktion til de nødvendige oplysninger, som du har brug for.

Lister, guides og tips

Omlægning fra Business Manager til Business Suite

I uge 44 og 45 begyndte Facebook at rulle Business Suite ud i stedet for Business Manager. Business Manager og Business Suite er i og for sig det samme, og det er det sted, som vi bruger til at administrere alle virksomhedens aktiviteter på sociale medier. Derfor oplever mange, at to brugere ikke ser det samme, når de besøger Business Manager – præcis ligesom flere oplevede i Vildbjerg i uge 45. 

I slutningen af uge 46 bør alle ændringer være rullet ud, og derfor kan du forvente at se det samme visuelle layout uanset, om du søger på Business Manager eller Business Suite. Begge dele vil i fremtiden være det samme – og du kan finde din egen “administrator” via en Google Søgning, når du i forvejen er logget ind på din private Facebook profil. 

Guides og lister

Her er vi samlet en række links til dig, hvor du kan læse meget mere:

Ændringer i Facebook fra Facebook

Gratis værktøj fra Facebook til at planlægge opslag på Instagram og Facebook fra et sted fra Facebook